Psycholog

Psycholog:

mgr Anna Gródek 

Specjalista wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, ukończyła studia podyplomowe na SWPS w Warszawie na kierunku „Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka od 0 do 6 r. życia” oraz Uniwersytecie Warszawskim „Diagnoza kliniczna dziecka i jego rodziny”. Psycholog w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Nowym Dworze Mazowieckim filia w Nasielsku. Ukończyła liczne kursy i szkolenia dotyczące diagnozy dziecka oraz pracy terapeutycznej.

Godziny pracy:

poniedziałek:  8.00-12.00

wtorek:  8.00-10.00

środa:  12.00-15.00

czwartek: ---------

piątek:  8.00-10.00

Na czym polega pomoc psychologa w przedszkolu?

  • obserwuje dzieci podczas zajęć kierowanych przez nauczyciela oraz podczas zabawy swobodnej dzieci w celu ich bliższego poznania – rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb dziecka, mocnych stron i trudności w rozwoju
  • współorganizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną
  • pracuje indywidualnie z dziećmi (zajęcia ogólnorozwojowe, WWR, kształcenie specjalne)
  • współpracuje z wychowawcami
  • służy pomocą rodzicom poprzez konsultacje oraz udzielanie wskazówek wychowawczych,
  • prowadzi zajęcia tematyczne dla dzieci dotyczące integracji, emocji, zachowania, przeciwdziałania agresji itp.

 

Zadaniem psychologa jest zasygnalizowaniem problemu rodzicowi oraz wsparcie wychowawcy. Zazwyczaj obserwowane trudnosci są typowe dla wieku dziecka i okresu rozwojowego. Ważne jest, by porozmawiać z rodzicem, by mógł on dowiedzieć się jak jego dziecko funkcjonuje w przedszkolu, z czym ma trudności i w jaki sposób można mu pomóc. Jeśli będziemy wspólnie wspierać dziecko to pozytywne efekty pojawią się błyskawicznie.

Niestety czasem problemy dziecka mogą wynikać z przyczyn, na które nie mamy bezpośredniego wpływu np. problemy zdrowotne lub różnego rodzaju deficyty, które wymagają specjalistycznej diagnozy i leczenia. Wtedy psycholog kieruje do odpowiedniego specjalisty lub do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w celu pogłębienia diagnozy.

 

Rodzicu, zgłoś się do psychologa w przedszkolu, gdy:

  • nie jesteś pewny, czy zachowanie dziecka mieści się w normie rozwojowej.
  • niepokoi Cię zachowanie dziecka.
  • wychowawca zgłasza niepokojące zachowania dziecka.
  • dziecko cierpi na chorobę przewlekłą typu padaczka, cukrzyca itp. co może mieć wpływ na jego funkcjonowanie
  • nie wiesz, w jaki sposób poradzić sobie z trudnym zachowaniem dziecka.
  • nie wiesz, w jaki sposób poradzić sobie ze swoimi emocjami lub gdzie udać się po pomoc.

 

W jakiej formie udzielana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu:

  • w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem;
  • poprzez zintegrowane (wspólne) działania nauczycieli i specjalistów;
  • porady i konsultacje, warsztaty i szkolenia - dla rodziców i nauczycieli.
  • zajęcia rozwijające uzdolnienia (dla dzieci szczególnie uzdolnionych);
  • zajęcia specjalistyczne:
    - korekcyjno-kompensacyjne (dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi m. in. w zakresie procesów poznawczych, funkcji wzrokowych oraz słuchowych),
    - logopedyczne (dla dzieci z opoźnionym rozwojem mowy, z wadami wymowy, obniżonymi sprawnościami językowymi)
    - rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne (dla dzieci przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym)
    - inne zajęcia o charakterze terapeutycznym (dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mającymi problemy w funkcjonowaniu w przedszkolu oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu przedszkola);

Specjaliści udzielający pomocy psychologiczno-pedagogicznej wspierają nauczycieli w dostosowaniu sposobów i metod pracy do możliwości psychofizycznych dziecka.

Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu jest nieodpłatne i dobrowolne.