Samorządowe Przedszkole im. Juliana Tuwima
05-190, Nasielsk
ul. Warszawska 39A
tel. 233067666
Faks: +48 23 306 xx xx
Zabawy i zajęcia z pomocy psychologiczno- pedagogicznej 29.03 - 9.04.2021
Zapraszamy do zabawy.
Ćwiczenia dla dzieci uczestniczących w zajęciach Integracji Sensorycznej
W związku z zawieszeniem pracy placówki proszę o wykonywanie po dwóch, trzech ćwiczeń z każdego bloku, 2x w tygodniu. Można angażować dzieci do wykonywania prostych prac domowych np. odkurzanie, zamiatanie, pomoc w kuchni- wałkowanie ciasta, krojenie owoców (pod kontrolą rodzica, przy użyciu plastikowego noża), przypinanie prania klamerkami, łączenia skarpetek w pary, rozpakowywanie zakupów, ścieranie kurzu, zgniatanie plastikowych butelek. Poza tym zachęcam do spacerów na świeżym powietrzu, korzystania z placów zabaw i innych dostępnych form aktywności ruchowych. Pozdrawiam. Agnieszka Chylińska - pedagog, terapeuta SI
Stymulacja dotykowa:
-masaż dłoni różnymi fakturami (szorstkie, gładkie, miękkie),
- zabawy w wodzie-wyciąganie małych, kolorowych piłeczek z misek z wodą (jedna z ciepłą, druga z zimną), wyciskanie miękkich zabawek,
-”naleśnik”-zawijanie w koc (głowa na zewnątrz), ugniatanie, rozwijanie,
-chodzenie, turlanie, skakanie, po zróżnicowanym podłożu- domowy tor przeszkód- używamy poduszki, koce, kołdry, maty, wycieraczki,
-zaczepianie klamerek na linie,
-baraszkowanie, toczenie się, przewracanie na poduchy,
-budowanie wieży z papieru toaletowego,
-zabawa ciastoliną - ugniatanie, robienie dziurek palcem wskazującym, rysowanie wzorków, podstawowych figur geometrycznych,
-malowanie kamyków farbami,
-robienie kulek z gazet, chusteczek, folii aluminiowe, rzuty do celu,
-zabawy z piłką-łapanie, rzucanie,
-odbijanie podwieszonego balona,
-wkładanie rąk i nóg do pojemnika wypełnionego piłeczkami, kasztanami, orzechami itp. ,
-przenoszenie szczypcami małych przedmiotów na tackę,
-kreślenie na plecach dziecka znaków, kształtów,
Stymulacja przedsionkowo-proprioceptywna:
-turlanie się po podłodze z nogami wyprostowanymi i rękami ułożonymi wzdłuż ciała,
-skoki obunóż w miejscu, do tyłu do przodu, do tyłu, na boki,
-ślizganie się w kółko na brzuchu i na plecach,
-skoki żabki,
-odbijanie piąstkami podwieszonego balonika,
-zeskakiwanie ze schodka,
-kołysanie się do przodu i na boki, w leżeniu na plecach z nogami ugiętymi, skrzyżowanymi, przyciągniętymi do klatki piersiowej oplecionymi rękami,
- huśtanie w kocu, na huśtawkach, w hamaku,
- skakanie na piłkach typu skoczki,
-wspinanie się po drabince,
- ślizganie się na małym kocyku w pozycji na brzuchu, dziecko odpycha się rękami od podłoża albo rodzic ciągnie dziecko za kocyk lub ręce,
-sadzamy dziecko na ręczniku, ślizgając się po podłodze (odpychając nóżkami) może przewozić różne przedmioty w określone miejsca,
-turlamy po podłodze w kierunku dziecka małe kuleczki- dziecko łapie je przy pomocy kubeczków plastikowych ( zagarnia je chowając kulkę),
-bujamy dziecko na kocu trzymanym, przez dorosłych,
- zjeżdżanie ze zjeżdżalni,
- jazda na hulajnodze, rowerze,
Ćwiczenia poprawiające napięcie mięśniowe i reakcje równoważne:
-chodzenie z tacą z lekkimi przedmiotami,
-chodzenie po krawężnikach, po rozłożonej linie,
-chodzenie z tacą z lekkimi przedmiotami,
-przeciąganie liny,
-chodzenie po dużych kamieniach (ułożonych w szeregu),
-dziecko rzuca papier toaletowy do dużego kosza, który trzyma dorosły- potem zmiana,
-dziecko przechodzi na czworaka nad rozłożonym w odstępach papierze toaletowym,
-dziecko leży na brzuchu i łapie piłkę rzucaną przez dorosłego,
-walka na miecze np. rolki po ręcznikach papierowych,
-łapanie i rzucanie piłki.