Zabawy i zajęcia z pomocy psychologiczno- pedagogicznej 29.03 - 9.04.2021

Zapraszamy do zabawy.

Ćwiczenia dla dzieci uczestniczących w zajęciach Integracji Sensorycznej

W związku z zawieszeniem pracy placówki proszę o wykonywanie po dwóch, trzech ćwiczeń z każdego bloku, 2x w tygodniu.  Można angażować dzieci do wykonywania prostych prac domowych np. odkurzanie, zamiatanie, pomoc w kuchni- wałkowanie ciasta, krojenie owoców (pod kontrolą rodzica, przy użyciu plastikowego noża), przypinanie prania klamerkami, łączenia skarpetek w pary, rozpakowywanie zakupów, ścieranie kurzu, zgniatanie plastikowych butelek.  Poza tym zachęcam do spacerów na świeżym powietrzu, korzystania z placów zabaw i innych dostępnych form aktywności ruchowych.                                                                          Pozdrawiam.      Agnieszka Chylińska - pedagog,  terapeuta SI

 

Stymulacja dotykowa:

-masaż dłoni różnymi fakturami (szorstkie, gładkie, miękkie),

- zabawy w wodzie-wyciąganie małych, kolorowych piłeczek z misek z wodą (jedna z ciepłą, druga z zimną), wyciskanie miękkich zabawek,

-”naleśnik”-zawijanie w koc (głowa na zewnątrz), ugniatanie, rozwijanie,

-chodzenie, turlanie, skakanie, po zróżnicowanym podłożu- domowy tor przeszkód- używamy poduszki, koce, kołdry, maty, wycieraczki,

 -zaczepianie klamerek na linie,

-baraszkowanie, toczenie się, przewracanie na poduchy,

-budowanie wieży z papieru toaletowego,

-zabawa ciastoliną - ugniatanie, robienie dziurek palcem wskazującym, rysowanie wzorków, podstawowych figur geometrycznych,

-malowanie kamyków farbami,

-robienie kulek z gazet, chusteczek, folii aluminiowe, rzuty do celu,

-zabawy z piłką-łapanie, rzucanie,

-odbijanie podwieszonego balona,

-wkładanie rąk i nóg do pojemnika wypełnionego piłeczkami, kasztanami, orzechami itp. ,

-przenoszenie szczypcami małych przedmiotów na tackę,

-kreślenie na plecach dziecka znaków, kształtów,

 

Stymulacja przedsionkowo-proprioceptywna:

-turlanie się po podłodze z nogami wyprostowanymi i rękami ułożonymi wzdłuż ciała,

-skoki obunóż w miejscu, do tyłu do przodu, do tyłu, na boki,

-ślizganie się w kółko na brzuchu i na plecach,

-skoki żabki,

-odbijanie piąstkami podwieszonego balonika,

-zeskakiwanie ze schodka,

-kołysanie się do przodu i na boki, w leżeniu na plecach z nogami ugiętymi, skrzyżowanymi, przyciągniętymi do klatki piersiowej oplecionymi rękami,

- huśtanie w kocu, na huśtawkach, w hamaku,

- skakanie na piłkach typu skoczki,

-wspinanie się po drabince,

- ślizganie się na małym kocyku w pozycji na brzuchu, dziecko odpycha się rękami od podłoża albo rodzic ciągnie dziecko za kocyk lub ręce,

-sadzamy dziecko na ręczniku, ślizgając się po podłodze (odpychając nóżkami) może przewozić różne przedmioty w określone miejsca,

-turlamy po podłodze w kierunku dziecka małe kuleczki- dziecko łapie je przy pomocy kubeczków plastikowych ( zagarnia je chowając kulkę),

-bujamy dziecko na kocu trzymanym, przez dorosłych,

- zjeżdżanie ze zjeżdżalni,

- jazda na hulajnodze, rowerze,

 

 Ćwiczenia poprawiające napięcie mięśniowe i reakcje równoważne:

 -chodzenie z tacą z lekkimi przedmiotami,

-chodzenie po krawężnikach, po rozłożonej linie,

-chodzenie z tacą z lekkimi przedmiotami,

-przeciąganie liny,

-chodzenie po dużych kamieniach (ułożonych w szeregu),

-dziecko  rzuca papier toaletowy do dużego kosza, który trzyma dorosły- potem zmiana, 

-dziecko przechodzi na czworaka nad rozłożonym w odstępach papierze toaletowym,

-dziecko leży na brzuchu i łapie piłkę rzucaną przez dorosłego,

-walka na miecze np. rolki po ręcznikach papierowych,

-łapanie i rzucanie piłki.