Zabawy i ćwiczenia logopedyczne 6-9 kwietnia

Logopeda -mgr  Małgorzata Wojciechowska

Usprawnianie słuchu fonematycznego:

Przykładowe ćwiczenia:

 1. Wypowiadanie (przez rodzica) na przemian głosek s, sz. Dziecko kiedy usłyszy głoskę sz ma podnieść ręce do góry, a kiedy usłyszy s opuszcza ręce w dół.

 2. Wymawianie w dowolnej kolejności głosek s, sz. Dziecko reaguje na wskazaną wcześniej głoskę w umówiony sposób (klaszcze, uderza w bębenek, wrzuca klocek do pudełka).

3. Wmawianie sylab z głoskami s, sz. Dziecko kiedy usłyszy sz rysuje ryjek (kółko) i strzałkę do góry, a kiedy usłyszy s uśmiech i strzałkę w dół.

Głoska sz w nagłosie, śródgłosie i wygłosie

Powtarzamy słowa z głoską sz na początku wyrazu:

 SZABLA, SZAFA, SZKLANKA, SZALIK, SZAKAL, SZAL, SZAMPON, SZUWARY, SZYBA, SZYNKA, SZYJA, SZUKA, SZUMI, SZOPA, SZOPKA, SZNUREK, SZPADA, SZPILKA, SZELKI, SZYDEŁKO, SZMINKA

Powtarzamy słowa z głoską sz w środku wyrazu:

 ARESZT, BRACISZEK, MASZT, MASZYNA, MASZEROWAĆ, KOSZULA, PODUSZKA, PIETRUSZKA, KOSZT, MNIEJSZY, LEPSZY, TAŃSZY, GORSZY, MUSZELKA, POSZEWKA, WIESZAK, MASZYNA, MUSZKA, WIERSZYK, BURSZTYN

 Powtarzamy wyrazy z głoską sz na końcu:

 KOSZ, GROSZ, MYSZ, WĄŻ, LEKARZ, PIEKARZ, MALARZ, KAPELUSZ

 

Powtarzamy zestawy dwuwyrazowe

KALOSZE JANUSZA

 OBSZERNA SZAFA

 SZUM SZUWARÓW

 SZKLANA SZYBA

SZKOLNA SZATNIA

SZEROKIE SZELKI

USZY SZARAKA

PUSZYSTY SZALIK

KOSZULA SZYMONA

PUSZOWY KAPELUSZ

Ćwiczenia logopedyczne do wykonania w domu